Plannen en uitvoeren

De workshop plannen en uitvoeren is een aanvulling op de Ik leer leren training.
Het is gericht op kinderen die in de brugklas of in de tweede/ derde klas van het voortgezet onderwijs zitten.

Heeft uw kind moeite met het maken van een planning? Of gaat het juist nog vaak mis bij het uitvoeren van de planning? Voor kinderen kan het een uitdaging zijn om hun huiswerk op de juiste manier te plannen, om te leren omgaan met de steeds hogere eisen die gesteld worden aan ze en om te weten hoe ze eigenlijk zo kunnen leren dat het ook effectief is.

De training plannen en uitvoeren start met een test om er achter te komen welk type uw kind is om zo zicht te krijgen op de valkuilen van het plannen. Door de gesprekken en actieve werkvormen wordt het van alle kanten belicht. Daardoor gaat uw kind meer inzicht krijgen in zijn/haar eigen gedrag.

Want wat is de reden dat het niet lukt?
Je zoon of dochter:

  • Kan inderdaad niet plannen en heeft daarbij hulp nodig.
  • Heeft andere prioriteiten (afleidingen) waardoor de planning niet uitgevoerd wordt, de leerling kan niet tot starten komen.
  • Vindt het werk saai, oninteressant en is niet gemotiveerd voor de taak.
  • Heeft te weinig inzicht in de resultaten van zijn inspanning en organiseert niet goed.

Het resultaat van deze workshop:

– uw kind leert hoe je een planning maakt
Рén wellicht nog veel belangrijker: hoe je je ook aan je planning houdt!

De workshop is ontwikkeld door Tea Adema, auteur van Ik Leer Leren.
De workshop bestaat uit 3 sessies van 1 uur.
Door de training individueel aan te bieden kan er beter aangesloten worden bij dat wat je kind nodig heeft. Sommige onderwerpen heeft hij/zij misschien al in de vingers en andere onderwerpen moet meer de diepte worden opgezocht.

Het werkboek krijgt uw kind na afloop van de training als naslagwerk mee naar huis.